• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی‌ها به ایران

  • کد خبر : 22395
  • 19 آگوست 2023 - 11:26
برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی‌ها به ایران
گردشگرآنلاین - مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای تور آشناسازی ایران برای فعالان گردشگری ارمنستان و ۱۰ تور آشناسازی برای دیگر کشورهای خارجی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، لیلا اژدری درباره تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستان گفت: هشت نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر کرده‌اند.

او با اشاره به این‌که تور آشناسازی ارمنستانی‌ها در حال حاضر در ایران در حال برگزاری است، افزود: امسال ۱۰ تور آشناسازی از کشورهایی همچون چین، قطر و تایلند برای گروه‌های مرجع خارجی از سوی معاونت گردشگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

ارمنستان به واسطه مرز مشترکی که با ایران داشته، از جمله کشورهای همسایه بوده که ایرانی‌ها از گذشته تا کنون با آن در رفت‌وآمد بوده‌اند و یکی از مقاصد سفر ایرانی‌ها نیز محسوب می‌شده است، به گونه‌ای که در سال‌هایی ایرانی‌ها دومین گروهی بودند که بیشترین سفرها را به ارمنستان داشتند.

در سال‌های اخیر این ترددها از سوی ارمنستانی‌ها برای درمان و خرید نیز با افزایش روبه‌رو شده است،‌ اما سفر ارمنستانی‌ها به ایران با وجود نزدیکی‌های فرهنگی بیشتر سنتی بوده و ایران تا کنون تبلیغ گسترده و یا متفاوتی در ارمنستان برای جذب گردشگر نداشته است. برگزاری تور آشناسازی برای فعالان گردشگری ارمنستان شاید این رویه را با تغییراتی مواجه کند و به رفت ‌و آمد ارمنستانی‌ها به ایران شکل توریستی‌تری بدهد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: تورهای آشناسازی به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های جذب گردشگران خارجی و اقدامی مهم به منظور مقابله با پروژه ایران‌هراسی و ارائه تصویری واقعی و مطلوب از کشورمان همواره در دستور کار برنامه‌های دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار دارد.

اژدری با اشاره به حضور ارمنستان در اولویت بازارهای هدف گردشگری ایران، گفت: از چند ماه پیش نشست‌هایی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی ارمنستان برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار و با توجه به آغاز این پروازها و نقش آن در توسعه گردشگری و روابط بین دو کشور، تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستانی از سوی معاونت گردشگری برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون جمعی از فعالان گردشگری ارمنستان در کشورمان حضور دارند.

او با بیان این‌که سفر فعالان گردشگری ارمنستانی به کشورمان پنج‌روزه خواهد بود، افزود: این گروه به نقاط مختلف استان تهران سفر کرده و با ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های ورزشی و تجاری و پتانسیل‌های گردشگری خوراک آشنا می‌شوند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اظهار کرد: فعالان گردشگری ارمنستانی در مدت اقامت خود در تهران از جاذبه‌هایی از جمله کاخ گلستان، مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران و سعدآباد و نیز مجموعه تفریحی و ورزشی توچال بازدید می‌کنند.

اژدری گفت: برگزاری تورهای آشناسازی به عنوان اقدامی مهم و اثرگذار برای جذب گردشگران خارجی از سوی معاونت گردشگری ادامه خواهد داشت.

برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی‌ها به ایران

برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی‌ها به ایران

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.