• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 20403
  • 06 می 2023 - 12:01
بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳
گردشگرآنلاین - بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ شامل فرودگاه‌های چانگی سنگاپور، حمد قطر، هاندای توکیو، اینچئون کره جنوبی و شارل دوگل پاریس می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، فرودگاه‌ها، به منزله دروازه ورود مسافران به کشورهای جهان هستند و سالانه میلیون‌ها نفر در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند. گردشگران ممکن است قبل از سفر، چندین ساعت در فرودگاه منتظر بمانند و اگر در این مکان، امکانات و تجهیزات مناسبی وجود داشته باشد که راحتی و آرامش آن‌ها را فراهم کند، تجربه یک سفر لذت‌بخش و فراموش نشدنی را برای مسافران رقم می‌زند. بنابراین بعضی از کشورها تلاش زیادی برای ساختن و توسعه بهترین فرودگاه‌ها دارند تا به این روش گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کنند.

مؤسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (Skytrax) که در حوزه حمل‌ونقل هوایی فعالیت می‌کند، بر اساس شاخص‌هایی همچون در دسترس بودن سفرهای فرودگاهی، امنیت مسافران، طراحی و معماری فرودگاه، امکانات خانوادگی، راحتی و آسایش افراد، ارائه خدماتی مانند وای‌فای و سرگرمی‌های مورد نیاز مسافران، فهرستی از بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport)، جایگاه نخست بهترین فرودگاه جهان را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. این فرودگاه دارای خدمات و امکانات منحصربه‌فردی است که آن را به یکی از مراکز دیدنی شهر سنگاپور تبدیل کرده است. سنگاپور به خاطر غذاهای متنوع و گسترده خود در جهان شهرت دارد و این موضوع در مورد بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه این شهر نیز صدق می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، فرودگاه چانگی، جایزه بهترین رستوران‌ها و بهترین امکانات رفاهی فرودگاهی را از آن خود کرده است. علاوه بر این، فرودگاه چانگی دارای یک پل سایبان با کف شیشه‌ای، مرتفع‌ترین آبشار سرپوشیده جهان و سرسره‌های عظیم است. مسافران می‌توانند برای استراحت شبانه به هتل کرون پلازای چانگی که برای هشتمین‌بار، به عنوان بهترین هتل فرودگاهی جهان انتخاب شده است، مراجعه و تا زمان پرواز خود، اوقات خوبی را در بهترین فرودگاه جهان سپری کنند.

بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

فرودگاه بین‌المللی حمد قطر

فرودگاه بین‌المللی حمد (Hamad International Airport)، که در پایتخت قطر واقع شده است، به دلیل برخورداری از امکانات مدرن، ارائه خدمات بسیار خوب به مسافران و موقعیت مکانی عالی، در جایگاه دوم بهترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد. خطوط هواپیمایی شرکت قطر ایرویز (Qatar Airways)، از فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه، به عنوان مرکزی برای پروازهای خود استفاده می‌کند. این فرودگاه دارای مرکز تناسب اندام، زمین اسکواش و یک استخر سرپوشیده است و بیشتر به یک هتل برای آسایش مسافران شباهت دارد.

فرودگاه بین‌المللی حمد، برای امکانات رفاهی سطح بالا مانند برخورداری از سالن‌های وسیع، اتاق‌های آرام و مکان‌هایی برای بازی کودکان، امتیازهای زیادی را از آن خود کرده است. اگر بعد از یک پرواز طولانی احساس درد در شانه‌هایتان دارید، می‌توانید از شبیه‌ساز گلف هتل فرودگاه برای کشش عضلات خود استفاده کنید. همچنین بهترین فرودگاه قطر، تاکید زیادی بر ارائه خدمات خوب به مسافران دارد و کارکنان این مرکز در هر مرحله از سفر به افراد کمک می‌کنند تا محیطی آرام را تا زمان آماده شدن برای پرواز خود سپری کنند.

فرودگاه بین‌المللی هاندا در توکیوی ژاپن

سومین فرودگاه برتر جهان، نقطه ورود به پایتخت ژاپن است و جایگاه سوم برترین فرودگاه‌های جهان را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. همچنین این مرکز، جایزه تمیزترین فرودگاه، بهترین فرودگاه داخلی و بهترین دسترسی برای مسافران را از مؤسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (Skytrax) کسب کرده است. این فرودگاه بین‌المللی شلوغ تنها ۱۶ کیلومتر با قلب شهر توکیو فاصله دارد، اما تنها موقعیت مکانی آن نیست که مسافران را به سوی خود جذب می‌کند؛ هاندا برای راحتی و تمیزی ترمینال‌های خود، انواع گزینه‌های خرید، غذاخوری، امکان حمل‌ونقل سریع و کارآمد به قلب شهر توکیو، امتیازهای بالایی را دریافت کرده است.

فرودگاه‌ بین‌المللی اینچئون کره جنوبی

فرودگاه بین‌المللی اینچئون، جایگاه چهارم فرودگاه‌های برتر جهان را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. این مرکز از یک اسپا (spa) که مجموعه وسیعی از خدمات سلامت را ارائه می‌دهد، مکان‌های زیاد برای استراحت مسافران، یک سالن سینما و یک حلقه اسکیت روی یخ، بهره می‌برد و بهترین کارکنان فرودگاهی را دارد. این مرکز که فرودگاه اصلی پایتخت مدرن کره جنوبی، به‌شمار می‌رود، در سال ۲۰۲۲، به بیش از ۱۷.۸ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرد.

فرودگاه‌ شارل‌دوگل پاریس فرانسه

شارل‌دوگل پاریس، یکی از بهترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا محسوب می‌شود. این فرودگاه، سالانه به بیش از ۲۶ میلیون مسافر خدمات ارائه می‌دهد و لقب نهمین فرودگاه شلوغ جهان و دومین فرودگاه شلوغ اروپا را به خود اختصاص می‌دهد. ترمینال‌های ۱ و ۲ این فرودگاه دارای نمایشگرهای چرخشی از مؤسسات مشهور مانند موزه لوور و کاخ ورسای است. ترمینال ۲E این فرودگاه، محل استراحت رایگان Instant Paris و مرکز اسپا با خدمات ماساژ است. بنابراین این فرودگاه شارل‌دوگل پاریس، یک گزینه عالی برای مسافرانی است که به دنبال تجربه یک پرواز عالی و راحت هستند.

بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=20403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.