• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

تخت جمشید به زودی با مسیر گردشگری

  • کد خبر : 23435
  • 11 نوامبر 2023 - 16:45
تخت جمشید به زودی با مسیر گردشگری
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فارس از انجام عملیات پیاده‌راه‌سازی و کف‌سازی محور ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد، اظهار داشت: پیاده‌راه‌سازی و کف‌سازی محور ورودی تخت جمشید با اختصاص مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال در دست اجراست که به‌زودی پایان می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: پیاده‌راه‌سازی و کف‌سازی محور وردی تخت جمشید از طرح‌های مهم این اداره کل در سال جاری است که در راستای مناسب‌سازی مسیر تردد گردشگران و احترام به حضور آنان در این مجموعه جهانی در دست انجام است.

محسن‌نژاد ادامه داد: مجموعه میراث جهانی تخت جمشید واقع در شهرستان مرودشت استان فارس یکی از پربازدید‌ترین مجموعه‌های گردشگری است.

تخت جمشید یا پارسه یا پرسپولیس، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که در زمان امپراطوری هخامنشیان پایتخت آنها بوده‌ است. این بنا کاخی است که در دوران امپراطوری داریوش بزرگ، خشایارشاه و اردشیر اول بنا شده است. در حال حاضر، نماد عظمت ایران باستان و یکی از مکان های دیدنی شهر  شیراز محسوب می شود که همه ساله مسافران، گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای دیدن از این مکان زیبا و با شکوه به شیراز سفر می کنند.

بیشتر بخوانید:
سایت جهانی تخت جمشید نیازمند ارائه خدمات گردشگری
مجموعه تخت‌جمشید: بدون هماهنگی بود
آیا زمین تخت جمشید را می بلعد؟

این بنا در سال ۵۱۸ پیش از میلاد مسیح به عنوان پایتخت جدید سلسله هخامنشیان توسط داریوش هخامنشی ساخته شد. با نام یونانی «پرسپولیس» در دنیا شناخته شده است. در کاخ بروی دیوارها و لوحه ها با خط میخی مطالبی حکاکی شده است که امروزه این ستون‌ها، سر ستون‌ها، کتیبه‌ها، کاخ‌ها و دروازه‌های باقی مانده در محوطه آن به عنوان آثار تمدن باستانی ایران محسوب می شوند. عظمت و جلال این بنا باعث می شود طراحان و مهندسان با دیدن این بنا شگفت زده شوند؛ چون ساخت چنین مجموعه‌ای با شکوه و بزرگی در عصر جدید امروز با امکاناتش هم کار ساده ای نیست.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.