• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4

تلاش یزد برای میزبانی نشست داوری نشان ملی صنایع‌دستی

  • کد خبر : 19920
  • 27 آوریل 2023 - 12:45
تلاش یزد برای میزبانی نشست داوری نشان ملی صنایع‌دستی
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از تلاش استان برای کسب میزبانی نشست داوری نشان ملی صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، عبدالمجید عربی با بیان این‌که ثبت‌نام اولیه رویداد استانی نشان ملی به پایان رسیده است، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر در این مرحله ثبت‌نام کرده‌اند که شامل رشته‌های متعدد در حوزه صنایع‌دستی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد بابیان اینکه این ادارهکل در تلاش است تا میزبان برگزاری منطقه‌ای داوری رویداد نشان ملی باشد، تصریح کرد: تیرماه امسال قرار است که مرحله داوری نشان ملی برگزار شود، اما در تلاش هستیم تا این جلسه داوری را در استان یزد برگزار کنیم.

عربی با اشاره به اهمیت نشان ملی صنایع‌دستی تصریح کرد: داشتن نشان ملی نشان از استانداردسازی و تقویت آثار و تولیدات حوزه صنایع‌دستی است و این مسئله خصوصاً در بازار و برای مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد.

او بابیان اینکه نشان ملی می‌تواند مقدمه و گامی مؤثر برای کسب نشان جغرافیایی بین‌المللی باشد، گفت: این شاخص‌ها می‌توانند گواه مرغوبیت، کیفیت، ظرفیت و تقویت برند تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان باشند که خوشبختانه شاهد استقبال آن‌ها از کسب این نشان‌ها هستیم.

معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال ۹۰ برگزاری داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را بر پایه اهداف پروژه سازمان یونسکو درخصوص اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی اعم از ایجاد استانداردهای دقیق مرغوبیت در صنایع دستی، ترویج نوآوری، و کمک به بازاریابی این محصولات، همچنین به منظور حضور موفقتر در برنامه داوری بین‌المللی، پایه گذاری نمود.

داوری نشان ملی صنایع­دستی کشور رویدادی است که به صورت دوسالانه با اهداف معین برروی آثار تولیدی صنایع­دستی سراسر کشور توسط هیات داوران متشکل از متخصصین و خبرگان صنایع دستی در داخل و بیرون از سازمان انجام می­شود. هیات داوران محصولات دریافتی را بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و دو پیش شرط احترام به ارزش‌های محیط زیست در بکارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی ارزیابی نموده، آثار منتخب گواهی (نشان) مرغوبیت صنایع دستی را دریافت می نمایند.

تلاش یزد برای میزبانی نشست داوری نشان ملی صنایع‌دستی

تلاش یزد برای میزبانی نشست داوری نشان ملی صنایع‌دستی

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=19920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.