• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
11
شهردار اردکان:

داستان‌های بافت تاریخی اردکان برای مردم بازگو شود

  • کد خبر : 22501
  • 25 آگوست 2023 - 10:55
داستان‌های بافت تاریخی اردکان برای مردم بازگو شود
شهردار اردکان با بیان اینکه این شهر از پیشینه تاریخی بسیار زیادی برخوردار است گفت: داستان‌های بافت تاریخی اردکان برای مردم بازگو شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد متالهی در نشست شورای گردشگری شهرستان اردکان با اشاره به اینکه اردکان دارای بافت تاریخی بسیار ارزشمندی است اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم که نه تنها حمایتهای گردشگری کم نشود بلکه افزایش هم پیدا کند و شهرداری برنامه‌خاص و ویژه‌ای برای این موضوع دارد.

وی ادامه داد: اردکان پیشینه تاریخی بسیار بالایی دارد و همین پیشینه و آثار ارزشمندی که در بخش قدیمی آن وجود دارد زمینه بسیار خوبی را در توسعه گردشگری این شهرستان به وجود آورده است.

شهردار اردکان با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست هایی در حفاظت از از بناها، معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهر و توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری اردکان اهمیت دارد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در توسعه گردشگری وجود دارد، لزوم بیان داستان‌ها و نقل قول‌هایی است که از گذشته در بافت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری وجود داشته است.

متالهی بیان کرد: داستان‌های زیبای بسیاری در بافت تاریخی اردکان وجود دارد که باید این داستانها تدوین و برای مردم بازگو شود و قطعا با بازگویی این داستان‌ها برای مردم، زمینه جذب بیشتر آنها برای بازدید از این بافت بیشتر می‌شود.

مردم اردکان روایتگرد قصه‌های بافت هستند

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم که در بافت تاریخی اردکان زندگی کرده‌اند روایت‌های بسیار زیبایی را از آن نقل می‌کنند گفت: باید این روایت های زیبا را ثبت کنیم و برای آیندگان حفظ و منتقل نماییم.

بیشتر بخوانید:
محور گردشگری بافت تاریخی اردکان تعریف شود
اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان

متالهی خاطرنشان کرد: شهرداری اردکان یکی از رویکردهای خود را توجه ویژه به این بافت در نظر گرفته و در کنار فعالیت‌هایی که در نقاط مختلف شهر انجام می‌دهد، به این بافت هم به صورت ویژه توجه می‌کند.

شهردار  افزود: با این وجود تمامی دستگاه‌های مرتبط باید به این موضوع ورود کرده و نسبت به مسائل مختلف آن توجه داشته باشند تا بتوانیم بافت تاریخی را آنگونه که باید و شاید حفاظت کرده و به دیگران منتقل کنیم.

گردشگری در بافت تاریخی اردکان

گردشگری در بافت تاریخی اردکان

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.