• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6
معاون میراث فرهنگی ایلام پاسخ داد

شرایط آثار تاریخی ایلام در سرما چگونه است؟

  • کد خبر : 17750
  • 28 ژانویه 2023 - 11:06
شرایط آثار تاریخی ایلام در سرما چگونه است؟
گردشگرآنلاین - معاون میراث فرهنگی استان ایلام گفت: در شرایط آب‌وهوایی اخیر، در محوطه‌ها و بناهای تاریخی ایلام مشکلی نداشتیم و این آثار تاریخی هر ماه پایش می‌شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در استان ایلام و ۱۷ استان دیگر هشدار داده است.

در هشدار سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. «هشدار نارنجی» برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

در همین راستا، رائد ناصری‌فر ـ معاون میراث فرهنگی ایلام ـ درباره وضعیت پایش و حفاظت از آثار تاریخی این استان با توجه به این شرایط آب‌وهوایی، به ایسنا گفت: در هر شهرستان استان ایلام یگان حفاظت مستقر است و یکی از وظایف ذاتی آن‌ها این است که به محوطه‌های بناهای تاریخی سرکشی کنند و گزارش ماهانه به ما ارائه دهند.

او اضافه کرد: دو کمیته بحران نیز در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری وجود دارد که قبل از این‌که اتفاقی بیفتد جلساتی تشکیل می‌دهیم و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی می‌شوند و در راستای حفاظت از آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود، مانند سیل‌بندهای انحرافی.

ناصری‌فر با اعتقاد بر این‌که ایلام جزو استان‌هایی است که در شرایط بحرانی برای حفاظت از آثار تاریخی خود خوب عمل کرده است، ‌ افزود: در سال‌های گذشته آسیب‌هایی در زمینه بارش برف و باران به برخی از آثار تاریخی وارد شده و همین باعث شده حفاظت و پایش آثار در فصل‌های باران‌زا جزو برنامه کاری میراث‌فرهنگی ایلام باشد.

معاون میراث فرهنگی استان ایلام گفت: در واقع قبل از گزارش وضعیت آب و هوا و هشدارهای پیرامون آن، جلساتی را حتما برگزار می‌کنیم و به شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم چه اقداماتی باید انجام دهند. امسال هم مشکل خاصی در آثار تاریخی ایلام نداشتیم.

شرایط آثار تاریخی ایلام در سرما چگونه است؟

شرایط آثار تاریخی ایلام در سرما چگونه است؟

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=17750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.