• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3
«تعهد» ملاک انتصاب مدیران است

شهرک سلامت در همدان ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 5873
  • 02 فوریه 2022 - 14:16
شهرک سلامت در همدان ایجاد می‌شود

گردشگرآنلاین – استاندار همدان با اشاره به ظرفیت توریسم سلامت در همدان، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا شهرک سلامت را با کمک بخش خصوصی در همدان ایجاد کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست خبری به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر با بیان اینکه امام (ره) بت دو هزار و ۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی ضدمردمی را شکست، به ظرفیت شهرک سلامت همدان اشاره کرد و گفت: اقدام امام (ره) ایستادن در برابر نظام شاهنشاهی بود، نظامی که در جهت وابستگی و اتکای به بیگانه و استقلال زدایی از کشور در حرکت بود.

وی با بیان اینکه پایه جمهوری اسلامی بر علم و فناوری است و پایه طاغوت بر جهل و نادانی بود؛ تصریح کرد: این روزها شاهدیم که رسانه‌های غربی به دنبال تطهیر چهره منحوس نظام شاهنشاهی اند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم این روزها در تلاش است تا بتواند با آواربرداری از مشکلات مردم، اعتمادهای مخدوش شده را بازگرداند.

قاسمی فرزاد از افتتاح و کلنگ زنی ۵۷۷ پروژه در استان همدان طی ایام دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان پیش خواهند رفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن تولید محصولات کشاورزی در استان همدان، خواستار اجرای الگوی کشت و توجه به کشت گلخانه‌ای شد.

استاندار همدان، معضل آب را یکی از مشکلات اصلی در استان همدان خواند و افزود: این روزها، خروجی سد اکباتان از ورودی آن بیشتر است، اگرچه بحث انتقال آب از سد تالوار به همدان مطرح است اما باید اصلاح الگوی مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول، مشکل دیگر استان همدان را وجود بیش از ۱۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی دانست و افزود: باید برای واحدهای تولیدی در تملک بانک‌های استان نیز تدابیری اندیشیده شود.

استاندار همدان در خصوص بلاتکلیفی طرح مسکن ملی فرهنگیان نیز گفت: علت این موضوع مشکلات خاک و البته تعلل مجری طرح بود و هم اکنون، این موضوع از ابعاد فنی در دست بررسی و پیشنهاد واگذاری آن به تا به بنیاد مسکن نیز مطرح شده است.

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرستان همدان

این مسئول با بیان اینکه باید در استان همدان در طول ۴ سال یک هزار واحد مسکونی ایجاد شود، گفت: از این میزان، ۵۰ درصد آن را در شهرستان همدان باید بسازیم، از سویی، زمین‌های الحاقی ۶۸۰ هکتاری به همدان نیز در طرح نهضت ملی مسکن وارد کار خواهند شد.

قاسمی فرزاد از تدوین سند فرهنگی و سند قرآنی استان همدان نیز خبر داد و افزود: سعی شده تا در سند فرهنگی استان ۵ محور با تاکید بر بنیان خانواده و بانوان تهیه شود.

وی با اشاره به موضوع پیری جمعیت استان همدان نیز گفت: نرخ رشد جمعیتی استان همدان برابر ۱.۶۹ و بسیار از میانگین کشوری کمتر است بدین ترتیب باید این موضوع در برنامه ریزی هایمان در اولویت قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه باید برای صنعت گردشگری در استان برنامه ریزی شود،به ظرفیت شهرک سلامت همدان اشاره کرد و  اضافه کرد: استان همدان در گردشگری سلامت ظرفیت‌های بسیاری دارد بدین ترتیب، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا شهرک سلامت را با کمک بخش خصوصی در همدان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی فرودگاه همدان نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است، گفت: قرار شد تا در اوایل اسفند، پرواز همدان به کیش و در اواسط اسفندماه، پرواز همدان به مشهد راه اندازی شود اما این امر ممکن است ناپایدار باشد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: بازگشایی غارعلیصدر نیز منوط به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و شرایط پیش رو خواهد بود.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود نرخ بیکاری استان همدان را نامشخص دانست و افزود: نرخ بیکاری استان همدان، هشت درصد مطرح شده اما من فکر می‌کنم که این میزان نیست و نرخ بیکاری استان همدان بیشتر باشد.

** اینکه یک مدیر در دولت قبل بوده یا خیر، مهم نیست

استاندار همدان در پاسخ به این سوال که چرا از مدیران دولت قبلی در پیش روی امور استفاده شده است و بر مسند مدیریت قرار دارند نیز گفت: تعهد، انقلابی گری و تخصص، ملاک انتصاب‌ها است، چرا باید مدیری که سابقه و عملکرد خوبی داشته کنار رود؟ اینکه یک مدیر در دولت قبل بوده یا خیر، مهم نیست.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=5873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.