• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
7
با حضور مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد؛

طرح ساماندهی زیرساخت های گردشگری کوه گل سی‌سخت کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 6093
  • 12 فوریه 2022 - 11:07
طرح ساماندهی زیرساخت های گردشگری کوه گل سی‌سخت کلنگ زنی شد

گردشگرآنلاین – طرح ساماندهی زیرساخت های گردشگری کوه گل سی‌سخت با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: اجرای این طرح در کوه گل نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری شهرستان دنا دارد و برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است.

سعید طالبی پور با بیان اینکه توسعه گردشگری در استان نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های لازم است، گفت: در راستای اجرای این طرح، از اعتبار اختصاص یافته مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی افزود: در این طرح، محور ارتباطی ساماندهی شده و دیوارهای حائل ایجاد و جدول کنار جاده برای جمع آوری کردن آب‌های سطحی ایجاد می‌شود.

طالبی پور اظهار داشت: همچنین در راستای جذب گردشگران و رونق کوه گل این بخش در سی سخت، طرح گردشگری «چشمه میشی» متناسب با منظر طبیعی منطقه طراحی و اجرایی می‌شود.

کوه گل بخشی از طبیعت منطقه‌ کوهستانی دنا است و از جاهای دیدنی سی سخت به شمار می‌رود. در این ناحیه دریاچه‌های گوناگونی وجود دارد. این دریاچه‌ها فصلی بوده و در اواخر زمستان تا اوایل بهار بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌هایی که بر ارتفاعات دنا جای خوش کرده‌اند پر از آب می‌شوند و تا اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شوند.

دریاچه‌ کوه گل که در همین ناحیه واقع شده، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آن به شمار می‌رود. این دریاچه با مساحتی حدود نیم هکتار و عمقی برابر ۱۵ متر، باعث پدید آمدن طبیعت و اکوسیستم جذابی در اطراف خود شده است.

تنگ کوه گل از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه‌ دنای شرقی محسوب می‌شود. در طول تابستان می‌توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک، حواصیل، چنگر، خروس کولی و پرندگانی بومی دیگر را در اطراف آن به تماشا نشست.

با این وجود طبیعت رنگارنگ و منحصر به فرد اطراف دریاچه که شامل گیاهانی مانند قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی می‌شود، زیبایی و رنگ و بوی خاصی به این نقطه از منطقه‌ دنا بخشیده است. همان طور که نام این منطقه تداعی می‌کند، با محیطی پر از گل‌های زیبا و رنگین روبرو هستیم که هر چشم مشکل پسندی را راضی می‌کند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=6093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.