• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل گردشگری وزارت میراث:

محور گردشگری بافت تاریخی اردکان تعریف شود

  • کد خبر : 22504
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
محور گردشگری بافت تاریخی اردکان تعریف شود
مدیرکل گردشگری وزارت میراث با اشاره به اینکه اردکان ظرفیت‌های بسیار خاص و ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد گفت: محور گردشگری بافت تاریخی اردکان تعریف شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، مصطفی فاطمی صبح امروز در نشست شورای گردشگری استان یزد با اشاره به ظرفیت های بافت تاریخی اردکان اظهار داشت: در ستاد هماهنگی خدمات سفر ارزیابی از شهرهای کشور انجام گرفت که اردکان جزو شهرهای برتر کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه توسعه گردشگری اردکان صورت گرفته تصریح کرد: تعداد رویدادهای گردشگری در اردکان خوب است و الان باید به افزایش کیفی این رویدادها بپردازیم.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه برخی رویدادها در سطح ملی قابلیت اجرا دارند گفت: چند اقدام در حوزه گردشگری باید در شهرستان اردکان انجام شود که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه گردشگری تهران، عید نوروز، جنشواره‌های خاص اردکان، برندسازی شهر اردکان اشاره کرد.

فاطمی ادامه داد: در میان جشنواره‌ها ما باید بتوانیم یک رویداد بین‌المللی را تعریف کنیم و این جایگاه را رئیس فراکسیون گردشگری مجلس می‌تواند فراهم کرده و اردکان به این وسیله بتواند یک رویداد بین‌المللی با کیفیت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اردکان امسال کاندیدای شهر خلاق یونسکو است گفت: در پایگاه میراث فرهنگی نه تنها برای حفاظت از بناها بلکه در حوزه میراث ناملموس هم باید فعالیت داشته باشد و در این بین توجه به بافت تاریخی اهمیت بسیار بالایی دارد.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: باید موضوعاتی که سبب شده اند اردکان به این عنوان انتخاب شود را شناسایی و تقویت کنیم و در صورتی که یزد توانست عنوان شهر خلاق یونسکو را برگزار کند، حتما جشن بزرگ و در خور شان برای این موضوع برگزار شود.

بیشتر بخوانید:
اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان
تبدیل زاهدان به شهر گردشگرپذیر
گرامیداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ با معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی

فاطمی تصریح کرد: در بافت تاریخی اردکان ما باید یک محور مشخص گردشگری داشته باشیم که به وسیله آن بتوانیم برنامه روزانه گردشگران را تنظیم کنیم.

وی عنوان کرد: این محور باید محلی باشد که تمرکز جاذبه‌ها روی آن قرار گرفته و داستان، روایت، افسانه و هرآن چیزی که باید از دل بافت بیرون کشیده شود در اختیار راویان و راهنمایان گردشگری قرار گیرد تا برای گردشگران بیان شود.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: مدل‌های حفاظتی که خاص شهرستان اردکان است باید هم برای مردم و هم برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شود.

فاطمی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه آب‌انباری جهان در احمدآباد اردکان قرار دارد تصریح کرد: امروز که کشورهای مختلف جهان به این گونه مدل‌ها برای پایداری روی آورده‌اند ما باید این ویژگی‌ها و داشته‌ها را بیش از پیش معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای گردشگری به ترین‌هایشان شناخته می‌شوند گفت: امروز ارگ عقدا پس از ارگ بم دومین ارگ بزرگ دنیا به حساب می‌آید با این تفاوت که در ارگ عقدا زندگی هم جاری و ساری است و باید این ویژگی را معرفی کنیم.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافت تاریخی اردکان را مجموعه ای منحصر به فرد دانست و افزود: مجموعه‌هایی که در اطراف اردکان قرار دارد بسیار غنی است و شهر اردکان باید مرکز خدمات‌دهی به اماکن گردشگری شود که در اطراف این شهر قرار گرفته است.

فاطمی با بیان اینکه این خدمات‌دهی نباید به محدوده جغرافیایی در نظر گرفته شود گفت: در حوزه گردشگری نمی‌توان خدمات را حول محور مرزهای جغرافیایی تقسیم بندی کرد.

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22504

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.