• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

نمایش سلاح‌های دوره باستان در موزه رشت

  • کد خبر : 19876
  • 27 آوریل 2023 - 11:18
نمایش سلاح‌های دوره باستان در موزه رشت
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از راه اندازی نمایش سلاح‌های دوره باستان در موزه رشت خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گیلان،ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگاران از نمایش سلاح‌های دوره باستان در موزه رشت خبر داد و افزود: به مناسب روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی و روز ارتش بخش سلاح‌های دوره باستان موزه رشت افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: در این نمایشگاه انواع سلاح‌ها و ابزار آلات جنگی از جنس چوب، سنگ و فلز که از دوره‌های مختلف سنگ، مفرغ، آهن، تاریخی، اسلامی و معاصر بوده به معرض نمایش در آمده است.

وی گفت: نمایشگاه مذکور به مدت یک هفته هر روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴ برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان دایر شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، موزه شهر رشت، یا به طور رسمی موزه‌ی ملی رشت، سابقاً خانه میرزا حسین خان کسمائی آزادیخواه، شاعر و روزنامه نگار معروف و از رجال دوره مشروطیت و نهضت جنگل بود که در سال ۱۳۴۹ توسط وزارت فرهنگ و هنر جهت تبدیل به موزه خریداری گردید. بخشی از این بنا در دهه ۵۰ با نظارت وزارت ارشاد اسلامی در مدت ۶ ماه، تبدیل به موزه شد.

این موزه نخستین موزه‌ی ملی ایران است.

این موزه واقع در خیابان طالقانی (بیستون) ـ روبروی زایشگاه دکتر فامیلی می‌باشد. در حال حاضر چهار موزه رشت، اکوموزه میراث روستایی در سراوان، موزه تخصصی چای (آرامگاه کاشف السلطنه) در لاهیجان و موزه درزی ماسوله به عنوان موزه‌های تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی در استان گیلان هستند.

ساختمان موزه رشت دارای قدمتی در حدود ۷۰ سال و با زیربنای ۵۶۰ مترمربع می‌باشد. موزه رشت با تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور در اختیار مدیریت و برنامه‌ریزی موزه‌ها و نمایشگاه‌ها قرار گرفت و پس از مرمت اساسی در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۶۷ بازگشایی شد، موزه رشت از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده‌است.

نمایش سلاح‌های دوره باستان در موزه رشت

نمایش سلاح‌های‌ دوره باستان در موزه رشت

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=19876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.