• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
رییس کمیته گردشگری شورای شهر:

هلدینگ گردشگری شهرداری تهران تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 21923
  • 27 می 2023 - 10:43
هلدینگ گردشگری شهرداری تهران تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی هلدینگ گردشگری شهرداری تهران تا شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، سید احمد علوی با اعلام اینکه شهردار تهران پیش از این از فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی سازمان گردشگری خبر داده بود، اظهار کرد: در همین راستا هلدینگ گردشگری شهرداری تهران در مقدمه این سازمان در حال شکل‌گیری است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وظایف پیش‌بینی شده برای این هلدینگ، یادآور شد: این هلدینگ علاوه بر اینکه مجموعه‌های گردشگری شهر را ساماندهی خواهد کرد، اساسنامه سازمان را نیز تدوین می‌کند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با اعلام اینکه پیگیری‌ها برای شکل‌گیری هلدینگ گردشگری شهر تهران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، هلدینگ گردشگری تا شهریورماه امسال راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شرکت نگهدار. یا شرکت هلدینگ شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر است و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیرهٔ شرکت اصلی است. هلدینگ‌ها با خریدن .بخش عمده‌ای از سهام شرکتی دیگر می‌توانند در آن شرکت حق رای داشته باشند، که در این صورت به شرکت دوم شرکت فرعی (یا وابسته) هم گفته می‌شود. گاهی، یک شرکت در صورتی می‌تواند شرکت هلدینگ اصیلی شناخته شود که در کنار نام خود هلدینگ را اضافه کند.

شرکت‌های فرعی هویت قانونی خودشان را به عنوان شرکت‌های مجزا حفظ می‌کنند، اما کنترل هر شرکت فرعی تحت نظر شرکت نگهدار خواهد بود.

شرکت نگهدارنده یا شرکت مادر، تخصصی شرکتی است که صاحب سهام مهم شرکت‌های دیگر می‌باشد. این اصطلاح عموماً برای شرکتهایی به کار می‌رود که کالا یا خدمات تولید نمی‌کنند؛ در عوض، هدف آن‌ها این است که با مالکیت سهام دیگر شرکتها، گروهی از شرکت‌ها را تشکیل دهند. شرکت‌های هلدینگ منجر به کاهش ریسک صاحبان سهام می‌شوند، و همچنین می‌توانند به مالکیت و کنترل تعدادی از شرکت‌ها منجر شوند.

از هلدینگ‌های بزرگ ایرانی می‌توان به هلدینگ رسا، گلرنگ، کاله، سرمایه‌گذاری غدیر و سازمان اتکا اشاره کرد.

هلدینگ گردشگری شهرداری تهران تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود

هلدینگ گردشگری شهرداری تهران تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=21923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.