• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
امیر دریادار خواجه امیری:

وزارت دفاع در مراسم اربعین مرزهای پنج‌گانه حضور خواهد داشت

  • کد خبر : 22238
  • 10 آگوست 2023 - 9:46
وزارت دفاع در مراسم اربعین مرزهای پنج‌گانه حضور خواهد داشت
گردشگرآنلاین - فرمانده قرارگاه اربعین وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع در راستای برگزاری شکوهمند مراسم اربعین در مرزهای پنج گانه حضور خواهد داشت.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر دریادار خواجه امیری فرمانده قرارگاه اربعین وزارت دفاع با بیان این‌که «اجتماع عظیم اربعین و پاسداشت حماسه حسینی(ع) در قالب پیاده روی با حضور جمعیت میلیونی زائران حسینی فرصت مغتنمی برای حفظ و تقویت ارزش ها و تثبیت اقتدار جبهه مقاومت در دنیای کنونی می‌باشد» گفت: برگزاری عزتمندانه این مراسم نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق است که پیش بینی های لازم در راستای برگزاری شکوهمند این مراسم انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه یکی از سیاست های ابلاغ شده از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به وزارت دفاع تجهیز و تکمیل امکانات قرارگاه اربعین این وزارت خانه  در مرزهای پنج گانه می باشد، گفت: وزارت دفاع با استفاده از امکانات و ظرفیت های درون سازمانی اقدام به برپایی قرارگاه های دائم در مناطق مرزی خسروی، مهران، باشماق، شلمچه و چذابه نموده، به نحوی که عملیات زیر ساختی مربوط به قرارگاه های حساس و مهم مرزی خسروی و مهران تا قبل از اربعین حسینی به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است در ۱۲ روز شروع عملیات اربعین وزارت دفاع در تامین غذا با کمیته مشارکت های مردمی همکاری داشته باشد افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، اقدامات لازم برای تهیه غذا گرم در آشپزخانه‌های این قرارگاه انجام شده و علاوه بر این، تعدادی بطری آب معدنی و بسته ی پذیرایی برای صبحانه و ناهار زائرین  و نیز تدارک دیده شده است.

خط مرزی ایران–عراق، نام خط مرزی ۱۶۱۰ کیلومتری بین دو کشور ایران و عراق می‌باشد که در جنوب از خط تالوگ اروند رود (در عراق به اسم شط‌العرب نامیده می‌شود) شروع می‌شود و در نقطه سه‌گانه مرز ایران، عراق، و ترکیه در کوه دالمپر در شمال ختم می‌شود. استان‌های ایرانی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی قسمتی از این مرز را در بر می‌گیرند. ایران در بین همسایگانش، طولانی‌ترین مرز را با عراق دارد.

وزارت دفاع در مراسم اربعین مرزهای پنج‌گانه حضور خواهد داشت

وزارت دفاع در مراسم اربعین مرزهای پنج‌گانه حضور خواهد داشت

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.