• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نخستین تولید ممبران اسمز معکوس در کشور آغاز شد/ دستیابی ایران به پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز جهان

  • کد خبر : 23930
  • 01 دسامبر 2023 - 14:14
نخستین تولید ممبران اسمز معکوس در کشور آغاز شد/ دستیابی ایران به پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز جهان
در حالی که تولید ممبران اسمز معکوس به عنوان یک دانش بسیار پیچیده و پیشرفته در اختیار تعداد بسیار معدودی کشور است، ایران موفق به دستیابی و تولید این محصول استراتژیک شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، میثم فرج الهی در بازدید از نخستین واحد تولید ممبران  اسمز معکوس کشور در کارخانه غشا صنعت ایساتیس اظهار داشت: با افزایش اهمیت آب در دنیا و به ویژه در صنایع و کشورهایی از جمله ایران که مشکل کمبود آب دارند، مسئله بازچرخوانی، بازیافت و شیرین‌سازی آب بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا بر روی این موضوع برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای شده خاطرنشان کرد: در کشور ایران موضوع آب شیرین‌کن‌ها بسیار مورد توجه است و برای آن به عنوان راهکاری در حوزه رفع مشکل تامین آب سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حوزه آب شیرین‌کن‌ها، یکی از مباحث اصلی و مهم کشور که به عنوان یک گلوگاه مطرح است، بحث ممبران و غشاهای آن است.

فرج الهی ممبران اسمز معکوس را یکی از محصولات استراتژیک و مهم دانست و تصریح کرد: در این بخش تولید ممبران‌های غشا صنعت با همکاری‌های خوبی که در بخش بین‌الملل داشته توانسته خط تولید و مواد اولیه بسیار با کیفیت برای تولید آن را به کشور وارد کرده و محصول نهایی آن بسیار با کیفیت است که می‌تواند نیاز کشور را برطرف نماید.

وی ادامه داد: با این وجود مسئله بسیار مهم و اساسی که در این حوزه داریم، آن است که حتما باید زنجیره این چرخه بسیار مهم در کشور تکمیل شود و اگر به مرور بتوانیم اقدام به داخلی سازی آن کرده و وابستگی خودمان را به خارج از کشور قطع نماییم اقدام بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

فرج الهی ادامه داد: در مرکز طرح‌های کلان معاون علمی ریاست جمهوری این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم و در بحث داخلی سازی المان‌های ممبران‌های اسمز معکوس اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

بازدید از کارخانه غشا صنعت ایساتیس تنها تولید کننده ممبران‌های غشا اسمز معکوس در ایران

بازدید از کارخانه غشا صنعت ایساتیس تنها تولید کننده ممبران‌های غشا اسمز معکوس در ایران

مدیر مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: با این وجود مسئله بسیار مهم این است که بحث گلوگاه‌های این زنجیره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما خودکفایی کامل و قطع وابستگی به خارج از کشور نیازمند زمان است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در ارتباط با خودکفایی در این بخش وجود دارد آن است که قطعا نیاز کشور نسبت به تولید تمام بخش‌های ممبران کمتر است و باید برای اقتصادی بودن این کار به بازارهای صادراتی هم فکر شود وگرنه با تیراژ پایین نیاز کشور شاید این کار خیلی این کار اقتصادی نباشد.

فرج الهی تولید ممبران‌های غشا صنعت در استان یزد را اقدامی بسیار ارزشمند در راستای تولید این محصول استراتژیک برای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده درصد بومی سازی و داخلی سازی این صنعت در کشور را افزایش دهیم و ایران را از واردات این محصول بی نیاز کنیم.

بیشتر بخوانید:
تمام نیاز ممبران کشور توسط غشا صنعت ایساتیس تولید می‌شود
تغییر در هیئت رئیسه بنیاد جهانی انرژی در ایران
بنیاد جهانی انرژی
جایزه بزرگ انرژی گلوب

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.