• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
9

گردشگری قشم جان دوباره گرفت

  • کد خبر : 2416
  • 28 نوامبر 2021 - 16:20
گردشگری قشم جان دوباره گرفت

گردشگرآنلاین – مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: افزایش سفرها به قشم و اقبال خوب گردشگران از ظرفیت‌های دیدنی این جزیره نشان از جان‌گرفتن‌حوزه‌ گردشگری این‌ منطقه زیبا دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم، علیرضا امری کاظمی در قشم اظهار داشت: جاذبه‌های طبیعی ژئوسایت‌های جزیره قشم در ۸ ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ با اقبال خوب گردشگران همراه بوده به طوری که در این مدت دره ستاره‌ها با ۳۳ هزار و ۵۲۳ بازدید‌کننده و دره تندیس‌ها با سه هزار و ۴۸۵ نفر به ترتیب پربازدید کننده و کم بازدیدکننده‌ترین‌ها در بین ظرفیت‌های ارزشمند‌ گردشگری قشم‌ بودند.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

وی ادامه داد: تنگه چاهکو با ۳۰ هزار و ۳۱۱ نفر و غار نمکی با پنج هزار و ۵۹۹ نفر به ترتیب در رده دوم و سوم این رده بندی از نظر تعداد بازدیدکننده در طول این مدت قرار دارند.

بیشتر بخوانید
شمخال؛ بهشت جاذبه‌های ژئوتوریسمی
سفرهایی دریایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت
نفرات برتر نخستین جشنواره عکس میراث زنان جزیره قشم معرفی شدند
بندر تاریخی لافت سند هویت و اصالت مردم جزیره قشم است
جزایر هرمزگان از شر کرونا رها می‌شوند؟
کمک اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با ظرفیت ۲۵ میلیون توریست

به گفته مدیر ژئوپارک‌جهانی قشم،  این سایت‌ها در فروردین ماه با ۲۳ هزار و ۹۱۵ نفر بیشترین سهم بازدیدها را داشتند و در ماه مرداد با ۵۹۷ نفر کم‌ترین بازدید را ثبت‌‌ کردند  ک ۱۰۹ نفر ااز بازدیدکنندگان آن از تبعه کشورهای خارجی بودند.

به‌گفته وی، از میان این تعداد اتباع خارجی، ۷۲ نفر از دره ستاره‌ها، ۲۴ نفر از غارنمکی، ۱۱ نفر از تنگه چاهکو و دو نفر نیز از دره تندیس‌ها بازدید کردند.

امری کاظمی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد کل بازدیدهای هشت ماهه این سایت‌ها طی دو ماه اخیر یعنی مهر و آبان صورت گرفته است، گفت:  در ماه مهر ۱۴هزار و ۶۱۹ نفر و در آبان ماه هم ۲۵ هزار و ۴۹۵ نفر ‌که در مجموع  ۴۰ هزار و ۱۱۴ نفر می‌شوند از این چهار سایت بازدید کردند که از نظر درصدی افزون بر ۵۲ درصد کل بازدیدهای هشت ماهه از این سایت‌ها می‌شود.

تنگه کریان قشم

تنگه کریان قشم

به گزارش گردشگر آنلاین، وی همچنین به تعداد بازدیدکنندگان موزه ژئوپارک در شهر قشم اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر یک هزار و ۲۶ نفر از این موزه بازدید کردند که بازدید ۶۶۷ نفر یعنی ۶۵ درصد آنها تنها در دو ماه مهر و آبان بوده است.

شایان ذکر است؛ ژئوپارک جهانی قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده و دارای ۲۵ ژئوسایت (مکان دارای میراث زمین شناسی) است که مهم‌ترین آنها می‌توان به دره ستاره‌ها، بام قشم، دره تندیس‌ها، تنگه چاه‌کوه، غار نمکی، جزایر ناز، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخره خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس و تالاب پرندگان دو کوهک اشاره کرد.قشم به عنوان یکی از مهمترین شهرستان‌های استان هرمزگان با ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری در جنوب ایران قرار دارد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.