به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، علی باستین در بازدید از کشتی گلاره گفت: معاون گردشگری کشور تاکید دارند که گردشگری دریایی در بوشهر فعال شود و میدانیم که این ظرفیت در بوشهر وجود دارد، نیازمند توسعه در این زمینه هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: این قابلیت یک غنیمت برای استان محسوب میشود و باید با همکاری میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، سازمان بنادر و فرمانداری تقویت شود.
باستین اضافه کرد: ما آمادگی کمک به بخش خصوصی را داریم چرا که معتقدیم این مهم به اشتغال و رونق اقتصاد استان کمک میکند.
در ادامه این بازدید اسماعیل سجادیمنش، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان بوشهر گفت: کشتی گلاره با ظرفیت ۲۹۰ نفر در مسیر بوشهر خارگ تردد خواهد کرد و کمک خواهیم کرد در زمینه گردشگری بیشتر فعالیت کند.
وی تأکبد کرد: چون پرچم این شناور ایران است، مشکلی برای تأمین سوخت این کشتی وجود ندارد و ما آمادگی اعطای تسهیلات کم بهره برای توسعه زیرساختهای این شناور را داریم.
سجادیمنش در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید گشتهای دریایی با تمام ضوابط موجود از لحاظ ایمنی، امنیت برگزار خواهد شد و کمک میکنیم تا حلقه اتصال تورهای گردشگری و این ظرفیت ارزشمند دریایی باشیم.
با توجه به خرید روز افزون شناورهای کارکرده از کشورهای آسیایی مانند ژاپن و … و ورودی این شناورها به آب های خلیج فارس، همگام سازی این شناورها با آب های داخلی امری ضروری می باشد که مالکان شناور به آن توجه ویژه ای دارند. شناور مسافربری گلاره نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با خرید آن از ژاپن و ورود به آب های خلیج فارس، تغییر سیستم رانش آن از واترجت به شفت و پروانه امری ضروری به نظر رسید. در این خصوص در مقاله پیش رو جانمایی های مختلف نصب سیستم رانش جدید مورد بررسی قرار گرفته و محاسبات هیدرودینامیک و هیدرواستاتیک بر روی آن انجام شد. در نهایت با تغییر سیستم رانش شناور، سرعت شناور در حالت جابجایی سنگین (آبخور ۱٫۷ متر) به متر ۲۵ نات رسید. از مزیت های نصب سیستم رانش جدید، می توان به کاهش وزن جابجایی شناور، کاهش ۱۷ درصدی مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوایی و همچنین رفع محدودیت های تردد و پهلوگیری در سواحل خلیج فارس اشاره نمود.
منبع: فارس