• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
5

سند مالکیت اراضی بازارچه صنایع دستی روستای تاریخی کندوان اخذ می‌شود

  • کد خبر : 6186
  • 16 فوریه 2022 - 11:45
سند مالکیت اراضی بازارچه صنایع دستی روستای تاریخی کندوان اخذ می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اخذ سند مالکیت اراضی بازارچه صنایع‌دستی و پارکینگ روستای تاریخی کندوان خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال تلاش‌های مستمر پایگاه ملی روستای کندوان و این اداره کل در راستای اخذ مالکیت اراضی مربوط به بازارچه صنایع‌دستی و پارکینگ ورودی، این مهم طی روزهای اخیر محقق شد.

وی ادامه داد: این اراضی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۹۹ مترمربع در ورودی روستای کندوان قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های پیش رو توسط این اداره کل طراحی لازم برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و پارکینگ ورودی اجرا خواهد شد.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده اظهار کرد: با اجرای طرح بازارچه صنایع‌دستی و پارکینگ ورودی روستای تاریخی کندوان، فرصت رونق بازار صنایع‌دستی هنرمندان این روستا و همین‌طور ارائه‌ی خدمات بهتر برای گردشگران فراهم خواهد شد که در این راستا تمامی تلاش‌های خود را اتخاذ خواهیم کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این هدف را محقق سازیم.

در شمال غرب کشور و در نزدیکی شهر اسکو می‌توانید یکی از اعجاب‌آورترین روستاهای ایران را ببینید. روستایی صخره‌ای و اسرارآمیز که در پای دامنه‌های کوه آتشفشانی سهند جا خوش کرده است. این روستا یکی از نمونه‌های نادر روستاهای صخره‌ای جهان است که کماکان مردمانش در خانه‌های سنگی که به آن کران می‌گویند، زندگی می‌کند.

کندوان یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای صخره‌ای ایران و جهان و از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی است که در دل صخره‌های کله قندی جای گرفته است و به روستای کله قندی نیز شناخته می‌شود. این روستای ییلاقی و تاریخی، در پای دامنه‌های کوه آتش‌فشانی سهند و در کنار رودخانه کندوان قرار دارد. کوهستانی بودن منطقه سبب ایجاد جویبارهایی در سطح مناطق شیب‌دار شده است که به‌سمت دره حرکت می‌کنند و سرشاخه‌های اولیه این رودخانه را تشکیل می‌دهند. در اطراف این روستا مراتع سرسبز زیبایی وجود دارد که عشایر زیادی را به آن جا می‌کشاند. سراسر شرق دره را نیز درختان بید كوهستانی، گردو، نارون و بادام تشكیل می‌دهد.

 

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=6186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.