• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

مرمت عمارت گلشن در بوشهر

  • کد خبر : 10257
  • 18 آگوست 2022 - 13:48
مرمت عمارت گلشن در بوشهر
گردشگرآنلاین - معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: «مرمت عمارت گلشن در بافت بوشهر آغاز شده است.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، نصرالله ابراهیمی گفت: «عمارت گلشن یکی از عمارت‌های شاخص و ثبتی بافت تاریخی بوشهر بوده که در نوار ساحلی شهر قرار گرفته و مرمت این بنای ارزشمند آغاز شده است.»

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر افزود: «این عمارت با کاربری اقامتی پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است و با توجه به روند مرمت، امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.»

او ادامه داد: «در جریان عملیات اجرایی این پروژه کار استحکام بخشی، تقویت پی، اندود برداری، بندکشی، نورپردازی، کارهای چوبی درب و پنجره‌ها، کف‌سازی، گچ کاری و تاسیسات انجام می‌شود.»

ابراهیمی در پایان یادآور شد: «برآورد ما برای احیای این عمارت ۲۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی تامین و در حال اجرا است.»

عمارت گلشن مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این عمارت، بنایی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

«عمارت گلشن» در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در خیابان ساحلی واقع شده‌است. فاصله آن تا دریا فقط ۱۰ متر است. این عمارت تاریخی در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر به نام محله بهبهانی قرار گرفته که اطراف آن ساختمان‌های بافت قدیم وجود دارد. واقع شدن این بنا در کنار ساحل باعث وزیدن نسیم دریا و باد شمال به داخل ساختمان می‌شود. قدمت این بنا به ۱۷۰ سال پیش می‌رسد، و مربوط به شخصی تاجر به نام آقای گلشن بوده و کاربری مسکونی – تجاری داشته، سپس توسط آقای مهربان خریداری شده‌است. عمارت متعلق به دورهٔ قاجاریه بوده و نوع معماری بیت میلانی است که در نوع خود منحصربه فرد است.

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=10257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.