• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
معاون استانداری ایلام:

مناطق روستایی ایلام فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری است

  • کد خبر : 23272
  • 02 نوامبر 2023 - 12:47
مناطق روستایی ایلام فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری است
گردشگرآنلاین - معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: مناطق روستایی ایلام فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سعید هژبری معاون امور عمرانی استانداری، فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از مسیر راه دسترسی به مجتمع گردشگری عمومی روستای طولاب بخش سیوان و همچنین از زیرساخت‌های انجام شده در مجتمع بازدید کردند.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: استان ایلام ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد که موجب ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی و منابع پایدار برای مردم استان خواهد شد.

سعید هژبری افزود: در سند راهبردی گردشگری، ساز و کار جمعی و مشارکتی وظایف مشخص شده است و باید دستگاه‌های متولی در انجام خدمات‌رسانی خود به گردشگران کوتاهی نکنند.

هژبری در ادامه با اشاره به اینکه حوزه گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت بزرگ تلقی می‌شود افزود: با توجه به اینکه این صنعت توان جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی را در پی دارد، بافرهنگ سازی بین مردم جهت ایجاد بوم‌گردی، گردشگران زیادی به سمت استان جذب و زمینه اشتغال پایدار در استان فراهم شود.

ادامه داد: باید از این پتانسیل استان با وجود اقلیم چهار فصل زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: مناطق روستایی ایلام فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند.

فرزاد شریفی در این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این منطقه پرداخت و گفت: در روستای طولاب بخش سیوان تعداد ۳ مرکز گردشگری فعالیت دارند، چند مرکز دیگر نیز در حال احداث است که این مراکز هرساله میزبان میهمانان زیادی از سراسر کشور هستند.

وی افزود: مناطق روستایی سیوان فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند که در همین راستا در روستاهای هدف گردشگری شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

بیشتر بخوانید:
مسئولان جهت توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی کنند
چرا زیرساخت‌های گردشگری ملکشاهی استان ایلام تأمین نمی‌شود؟
ابلاغ طرح توسعه مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: روستای هدف گردشگری طولاب از توابع بخش سیوان در بخش مرکزی شهرستان ایلام است، این روستا در جنوب شهر ایلام واقع شده و موقعیت استانی آن در شمال غربی استان است و فاصله این روستا تا مرکز استان حدود ۳۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ابتدا تا کنون شامل برق‌رسانی و گاز رسانی به این منطقه بوده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.