• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
5

نوروز ظرفیت مناسبی برای معرفی پتانسیل های کردستان به جهان است

  • کد خبر : 6455
  • 27 فوریه 2022 - 11:48
نوروز ظرفیت مناسبی برای معرفی پتانسیل های کردستان به جهان است

گردشگرآنلاین – استاندار کردستان گفت: نوروز یکی از مراسم های مهمی است که می توان در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت ها و پتاسیل های استان به جهان از آن بهره کافی برد.

به گزارش گردشگرآنلاین، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نوروز در سنندج اظهار داشت: نوروز امسال با ایام اعیاد شعبانیه  مصادف شده و می توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جشن ها در نقاط مختلف استان این ایام را گرامی داشت، ضمن اینکه در قالب برنامه های نوروزی ظرفیت های استان را به جهان معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی  درست و صحیح تمام جوانب را در راستای برگزاری هر چه باشکوهتر برگزار کردن این جشن باستانی در نظر گرفت، گفت: نصب المان‌های نوروزی و زیبا سازی سطح شهر از جمله موارد مهمی است که شهرداری ها در این ایام باید در دستور کار خود قرار دهند.

استانداری کردستان

استانداری کردستان

برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور

شهردار سنندج  نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج جزو شبکه‌های خلاق جهان است و با هماهنگی با یونسکو برنامه‌ریزی لازم در زمینه برگزاری جشن باشکوه نوروز انجام شده است.

سید انور رشیدی با اشاره به  برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدن ایران گفت: این جشن از ۲۴ اسفند در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی، آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

شهردار سنندج اعلام کرد:  این پیک‌های نوروزی حرکت خود را از ۲۴ اسفند در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز ۲۶ اسفند وارد سنندج خواهند شد.

رشیدی یادآور شد: روز ۲۶ اسفند جشن نوروز در سنندج برگزار و برنامه های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کرد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز در سالن ورزشی  ۶ هزار نفری ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری با دیگر دستگاه های فرهنگی و گردشگری و سازمان های مردم نهاد بتوانیم با برگزاری جشن‌های با شکوه نوروزی به استقبال سال نو برویم.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=6455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.