• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4
به همت سرکنسولگری ایران در کراچی؛

همایش معرفی جاذبه‌های ایران به گردشگران پاکستانی برگزار شد

  • کد خبر : 10556
  • 25 آگوست 2022 - 9:32
همایش معرفی جاذبه‌های ایران به گردشگران پاکستانی برگزار شد
گردشگرآنلاین - همایش معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران با حضور فعالان بخش خصوصی توسط سرکنسولگری ایران در کراچی پاکستان در کراچی برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، همایش معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران با حمایت مالی فعالان بخش خصوصی و با همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان در محل تاپیرل کانتیننتال برگزار شد.

حسن نوریان سرکنسول کشورمان در کراچی در این خصوص گفت: در چارچوب اقدامات و اولویت‌های تعیین شده در زمینه سیاست همسایگی و تقویت ارتباطات مردمی بین مردم ایران و مردم کشورهای همسایه، همایش مذکور با حضور ١٧٠ آژانس خدمات گردشگری ایالت سند پاکستان و هیأت ٢٠ نفره ایرانی برگزار شد.

نوریان افزود: دیدار با دکتر عذرا پچهو وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی و دکتر نسیم تلفنی قائم مقام وزارت فرهنگ و گردشگری ایالت، نشست همتا گزینی با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن تخصصی آژانس‌های گردشگری پاکستان موسوم به TAAP و یک نشست تخصصی با مدیران کاروان‌های زیارتی از ایالت سند، بازدید از خانه فرهنگ و جاذبه‌های ایران در کراچی و نشستی ویژه با وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ به منظور امکان سنجی استفاده از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات در جهت کمک به توسعه گردشگری از دیگر برنامه‌های تنظیم شده برای هیأت ایرانی بود.

پاکستان دارای فرهنگ منحصربه‌فرد و غنی است که سنت‌های خود را در طول تاریخ حفظ کرده‌است، اتفاقات مختلف در طول تاریخ نتوانسته‌اند خللی به این فرهنگ وارد نمایند. واقعیت پیش از ورود اسلام بسیاری از پنجابی‌ها و سندیها، هندو و بودایی بودند؛ اما این روند در طول دوره توسعه اسلام، توسط حاکمان اموی، محمد بن قاسم، سلطان محمود غزنوی و دیگران تغییر یافت. بسیاری از فعالیت‌ها، غذاها بقایای تاریخی و مکان‌های مقدس از حکومت مغول مسلمان و فرمانروایان افغان‌ها برجای مانده که شامل لباس ملی شلوار کمیز (تمیز) می‌شود. زنان نیز شلوار قمیز با رنگ‌های شاد می‌پوشند.

گردشگری یک صنعت در حال رشد در پاکستان است و بر فرهنگ‌ها و ملل و مناظر متنوع آن استوار است. بازمانده‌های تمدن باستانی از قبیل موهنجودارو و هاراپا و تاکسیلا تا بخش‌های تپه‌ای هیمالیا همه جهانگردانی را به خود جذب می‌کنند. پاکستان چندین رشته کوه با ارتفاع بیش از ۷۰۰۰ متر دارد که ماجراجویان و کوهنوردانی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=10556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.