• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

۱۰ هزار فعال صنایع دستی بیمه می‌شوند

  • کد خبر : 23329
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
۱۰ هزار فعال صنایع دستی بیمه می‌شوند
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌دستی وزارت میراث گفت: با دستور رئیس‌جمهور امسال ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع‌دستی کشور بیمه خواهند شد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، مریم جلالی عصر امروز در جریان سفر خود به استان، در نشست با مسؤولان شهرستان میبد با اشاره به ارتباطات گرفته‌ شده با سفارتخانه‌های مختلف، اظهار کرد: کالا باید به سمت جا‌هایی برود که مشتری دارد، دوره تک‌محوری و برنامه‌ریزی کردن تک‌بعدی گذشته است و باید هر فعال صنایع دستی بیمه شده باشد.

وی افزود: اگر دانشگاه، آموزش‌وپرورش و شرکت شهرک‌های صنعتی همراه ما نباشد تنها جرقه کار خورده می‌شود، ولی جریان سازی نخواهد شد، در صورتی‌ که در تلاش برای جریان سازی هستیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: زیلوبافان شهرستان که بالای ۵۰ سال هستند، باید با همکاری آموزش‌وپرورش هفته‌ای دو ساعت کار با زیلو ویژه دختران و پسران در دبیرستان را آموزش دهند تا آن‌ها کار را تجربه کنند.

جلالی تصریح کرد: باید در برندسازی به شهر‌های جهانی کمک کنیم و یک بیانیه شهری برای هر شهر داشته باشیم که شامل صفات و کلیدواژه‌ها باشد و رنگ و لعاب و دیگر خصوصیات آن مشخص باشد، تا هر معلم و فروشنده‌ای با رعایت آن نسبت خود را با برند حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان میید در مسیر جاده ترانزیت و در بین دو استان مهم قرار دارد، گفت: گردشگران زیادی می‌توانند از این منطقه استفاده ببرند و صنایع‌دستی خرید کنند، البته امروز قصه‌های صنایع‌دستی از خود صنایع‌دستی برای مردم ارزشمندتر هستند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی متقضایان بیمه صنایع دستی در استان یزد را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس قول مساعدت ریاست جمهوری، امسال قرار است بیمه برای ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع‌دستی اجرا شود که تحقق این مساله با توجه به ناترازی صندوق‌های بیمه مشکل است.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد ما بر این است که افراد از طریق بیمه سلامت، بیمه روستاییان و عشایر بیمه شوند و ما با الحاق بیمه تکمیلی به بیمه آن‌ها اتفاق و دستاورد خوبی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید:
دولت مشکل بیمه فعالان صنایع دستی و هنرمندان را پیگیری می‌کند
۱۲۵ هنرمند صنایع دستی زنجان طی ۹ ماهه امسال بیمه شدند
برقراری مجدد «بیمه راهنمایان گردشگری و فعالان صنایع دستی»
وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی هویتی هستند، بیمه عشایری و روستایی آن را قبول کردند. همچنین انجمن‌ها و اتحادیه‌ها بیمه‌ای بر اساس خرید کالا خواهند داشت، به این نحو که به ازای تولید محصول، خریدار تولیدکننده را بیمه کند.

جلالی با تأکید بر صادرات صنایع‌دستی در استان یزد گفت: با سفیران ۶۰ کشور ارتباط مستقیمی دارم و قرار است بازاریابی صورت بگیرد تا صنایع‌دستی کشور و از جمله محصولات موتابی که در کشور‌هایی مثل فنلاند یا دانمارک که هوای سردی دارند، تمایل خواهند داشت تا از این محصول که طبیعی است و جنس پلاستیکی نیست، استفاده ببرند.

وی افزود: کمک خواهیم کرد تا تسهیلات طرح‌های ملی بدون سقف استانی از اعتبارات متنوع ازجمله تبصره ۱۸، بنیاد برکت و غیره بهره‌مند شوند و خوشه‌های اقتصادی چهار صنعت مطرح در شهرستان میبد ارتقا یابد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23329

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.