• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

آستانه اشرفیه مقصد گردشگری مذهبی گیلان باشد

  • کد خبر : 23776
  • 19 نوامبر 2023 - 18:34
آستانه اشرفیه مقصد گردشگری مذهبی گیلان باشد
گردشگرآنلاین - استاندار گیلان، صنایع دستی و تولیدات کشاورزی آستانه اشرفیه را برند دانست و بیان کرد: مقدمات تبدیل آستانه اشرفیه به عنوان مقصد گردشگری زیارتی فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، اسدالله عباسی در حاشیه آیین معنوی غبارروبی حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) در آستانه اشرفیه در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: توفیق حضور در این مراسم معنوی را پیدا کردیم.

وی در ادامه توسعه حرم را جزء مطالبات مردم شهرستان آستانه اشرفیه دانست و افزود: برای توسعه حرم و بازآفرینی فضاهای پیرامونی برنامه‌ریزی شده و سازمان برنامه و بودجه ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار را اختصاص داده؛ از محل ردیف های استانی به ویژه برای امور فرهنگی نیز هزینه خواهیم کرد.

استاندار گیلان از شهرداری آستانه اشرفیه خواست با حمایت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعتبارات لازم جهت بازآفرینی شهری را پیگیری کند و گفت: با کمک اداره کل اوقاف استان و هیئت امنای حرم مطهر و امام جمعه و سپاه شهرستان هرچه سریع‌تر طرح توسعه را دنبال می‌کنیم و در این مسیر نیازمند همکاری مردم و ذی‌نفعان هستیم.

بیشتر بخوانید:
دوستداران محیط زیست در آستانه اشرفیه جشن ملی کاغذ برگزار کردند
برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی گیلان

عباسی از اعلام پیشنهاد برادرخواندگی حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه و امامزاده ابراهیم(ع) در کشور عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) است لذا طی توافق وزارت امور خارجه سفیر ایران در عراق با سفیر عراق در ایران، به دنبال برقراری ارتباط هستیم تا علاوه بر تقویت ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، فرصت‌های تجاری و اقتصادی نیز برجسته شود.

وی صنایع دستی از جمله مرواربافی و تولیدات کشاورزی را به ویژه برنج و چای و بادام زمینی را برند دانست و بیان کرد: با محوریت اداره کل اوقاف استان، مقدمات تبدیل آستانه اشرفیه به عنوان مقصد گردشگری زیارتی فراهم می شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.