• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

جشنواره زعفران در رفسنجان برگزار شد

  • کد خبر : 23382
  • 04 نوامبر 2023 - 10:03
جشنواره زعفران در رفسنجان برگزار شد
گردشگرآنلاین - بخشدار کشکوییه رفسنجان با اشاره به اینکه این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی و مستعد کشاورزی است، گفت: راویز هنوز جزء مناطق محروم در کشور است و مردم آن از حداقل امکانات زندگی بی‌بهره و محروم هستند.

علیرضا پورغلامحسینی ۱۲ آبان ماه در نخستین جشنواره زعفران راویز در رفسنجان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در این منطقه محصولات کشاورزی از جمله زعفران، بادام، به، سیب، انار، گیاهان دارویی، گردو، عسل، صنایع دستی و غیره تولید می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت بالای ۲۰۰۰ نفری دهستان راویز، تصریح کرد: برای مهاجرت معکوس تقاضا داریم محرومیت راویز رفسنجان حذف شود و این منطقه از خدمات دولت از جمله بهداشت، آب آشامیدنی، کارآفرینی در مباحث دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و اعطای تسهیلات، فیبر نوری جهت آنتن دهی، چهار کیلومتر جاده‌سازی و … بهره‌مند شوند.

فرماندار رفسنجان نیز گفت: رفسنجان دارای پتانسیل‌هایی از جمله ‌پسته، مس، زعفران، پرورش اسب، گردشگری و … است که می‌توان با توانمند ساختن مردم در این حوزه‌ها به ارتقاء شهرستان کمک کرد.

حسین رضایی معتقد است با کشت‌های جایگزین شامل زعفران، گل محمدی، زرشک و عناب در زمان کم آبی می‌توان محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کرد.

بیشتر بخوانید:
تأمین منابع استان کرمان متناسب با حوزه گردشگری نیست
راه اندازی گردشگری زعفران در پساکرونا
رفسنجان شهر «طلای سبز و سرخ» میزبان مسافران نوروزی

وی با اشاره به اینکه آب منطقه راویز شیرین است، ادامه داد: اگر سه محصول زرشک، زعفران و عناب با این آب کشت شود می‌توان با صادرات این محصولات ارزآوری بالایی برای کشور ایجاد کرد.

رضایی تصریح کرد: قنوات منطقه راویز تمدن سه هزار ساله را در این دهستان حفظ کرده است که در سیل اخیر تخریب شدند و نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احیا دارند و امیدواریم که دولت در این راستا کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خدمات دولت در عرصه‌های آب، گاز و برق، جاده و … توسعه یابد، یقینا مهاجرت معکوس در راویز اتفاق می‌افتد.

در جشنواره زعفران نمایشگاهی از محصولات تولیدی و صنایع دستی زنان و مردان راویز در بیش از ۲۰ غرفه به نمایش درآمد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.