• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

شهر بین‌المللی سلامت و رونق گردشگری

  • کد خبر : 23229
  • 01 نوامبر 2023 - 10:43
شهر بین‌المللی سلامت و رونق گردشگری
گردشگرآنلاین - استاندار فارس در بازدید از روند پیشرفت مراحل احداث شهر بین‌المللی سلامت شیراز، گفت: ماندگاری پزشکان و جامعه سلامت در کشور، جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری سلامت است.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدهادی ایمانیه در بازدید از روند پیشرفت مراحل احداث شهر بین‌المللی سلامت شیراز با بیان اینکه از دهه ۸۰ ساخت این شهر درمانی در شیراز در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: هدف از احداث این شهر، ماندگاری پزشکان و جامعه سلامت در کشور، جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری سلامت است.

وی افزود: این شهر با مساحت یک هزار هکتار دارای بهترین آب و هوا بوده که با ساخت بیمارستان‌های پیشرفته و مجهز، هتل، دی‌کلینیک‌های متنوع با رشته‌های مختلف و دیگر مراکز درمانی و سلامت سهم بسزایی در بخش درمان و سلامت استان و گردشگری سلامت کشور ایفا خواهد کرد.

استاندار فارس از احداث شهر بین‌المللی سلامت با مساحت یک هزار هکتار در استان خبر داد و گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۴ زیرساخت‌های این شهر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت واحد‌های مسکونی برای کارکنان شهر سلامت، تاکید کرد: مجتمع‌های ورزشی، خدمات و رفاهی، کارخانه داروی گران قیمت کم حجم، فرآوری گیاهان دارویی در این شهر ایجاد خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه آینده درخشانی پیش روی شهر بین‌المللی سلامت شیراز در کشور قرار دارد، ادامه داد: از تمامی سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز دعوت می‌کنیم و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی یقینا برای سرمایه‌گذاران سود سرشاری خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: رئیس جمهور در دور دوم سفر خود به استان فارس، شیراز را قطب سلامت در کشور معرفی کردند که با تکمیل شهر سلامت در چند سال آینده این شهر پذیرای توریست‌های سلامت و بیماران کشور و خارجی بیشتر از ظرفیت کنونی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شرکت شهر سلامت به عنوان کارفرما و شرکت پارس‌گستر به عنوان پیمانکار مشغول اجرای زیرساخت‌های شهر سلامت هستند، گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۴ زیرساخت‌ها فراهم خواهد شد و اکنون گروه‌های پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه سلامت می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه‌های اولیه در این شهر بین‌المللی زمین مورد نیاز خود را تامین کنند.

استاندار فارس تامین زیرساخت‌های انرژی نظیر گاز، برق، آب و مخابرات شهر سلامت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: برق مرحله ساخت تامین شده و در آینده با احداث پست برق، انرژی الکتریکی نهایی مورد نیاز تامین خواهد شد، همچنین با قول مساعدت شرکت گاز، گازرسانی به این شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصوبات خوبی در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان جهت شهر سلامت به تصویب رسیده است، افزود: احداث بیمارستان در مراکز شلوغ و پر تردد شیراز هیچ توجیهی ندارد و مراکز درمانی باید در نقاط خوب با شرایط مناسب احداث شود.

بیشتر بخوانید:
دیدگاهی فراتر از نگاه سنتی به گردشگری داشته باشیم
سهم فارس از گردشگری سلامت به حداقل رسیده است
سازوکار مجلس برای تبدیل ایران به قطب سلامت منطقه

رونق گردشگری سلامت تاثیر مستقیمی بر مثبت کردن تراز تجاری و اقتصادی کشور دارد

سعید مصفا در بازدید استاندار فارس از روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده شهر سلامت شیراز با بیان اینکه رونق و راه‌اندازی شهر سلامت شیراز زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد زیادی را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: با هدف توسعه صنعت گردشگری در شاخه گردشگری سلامت، سرمایه‌گذاران بسیاری با پتانسیل‌های بالا جهت رونق شهر سلامت اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه مدیریت شرکت شهر سلامت با تشکیل دفتر فنی در محل سایت شهر سلامت هدایت فعالیت‌ها و اقدامات این منطقه را بر عهده گرفته است، افزود: قطعا در تلاشیم تا تمام بخش‌های اداری شهر سلامت را در آینده در داخل سایت تشکیل دهیم.

نایب رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز با بیان اینکه با هدف تسهیل و معرفی شهر سلامت به تمام افراد و سرمایه‌گذاران در حال بازطراحی تمام بخش‌های شهر سلامت هستیم، ادامه داد: بی‌شک این طرح تا پایان سال آماده و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

مصفا با اشاره به اینکه ارزآوری و ایجاد اشتغال از اولویت‌های مهم راه‌اندازی این منطقه است، بیان کرد: قطعا رونق گردشگری سلامت تاثیر بسزایی در مثبت کردن تراز تجاری و اقتصادی کشور دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ضمن تقدیر و تشکر از استاندار فارس مبنی بر پیگیری تصویب احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی صنعت نفت در شهر سلامت شیراز ادامه داد: موضوع تاسیس بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی صنعت نفت در دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان به تصویب رسید که امیدواریم به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی این اقدام خوب و مناسب باشیم.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.