• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

مرمت امامزادگان روستای وروان فراهان مرکزی

  • کد خبر : 23401
  • 04 نوامبر 2023 - 11:07
مرمت امامزادگان روستای وروان فراهان مرکزی
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان از آغاز عملیات مرمت امامزادگان اسماعیل و ابراهیم شهرستان فراهان خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، سعید نیکنام  در رابطه با مرمت امامزادگان روستای وروان فراهان مرکزی گفت: عملیات مرمت بیرونی گنبد و دیواره‌های کل بنا، مرمت کاه گل پشت بام و دیواره های جانبی دو امامزاده با اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان افزود: امامزادگان اسماعیل و ابراهیم دو بنای ساخته‌ شده از خشت و گل با فرم محلی، که در اواسط دوره قاجار احداث شده‌اند.  این بنا به لحاظ فرم پلان، گنبد و نحوه اجرای آن نمونه‌هایی منحصر به فرد از دوره یاد شده، محسوب می‌شود.

نیکنام تصریح کرد: بنای امامزاده اسماعیل نسبت به امامزاده ابراهیم متفاوت ساخته شده و دارای نقاشی‌های زیبای هندسی، گیاهی و جانوری است که سطوح زیر گنبد، دیواره‌های داخلی بنا با آن تزئین شده است.

بیشتر بخوانید:
بازگشت دوباره به گردشگری، صنایع دستی و میراث‌فرهنگی استان مرکزی
بازسازی صحن بقعه امامزادگان آستارا آغاز شد
لزوم توسعه بقاع متبرکه با توجه به مزیت‌های گردشگری و ظرفیت‌های اقامتی

این  اثر تاریخی به شماره ۱۳۸۱۷ در ۲۵ آبان ۱۳۸۴در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای امامزاده اسماعیل بر اساس کتیبه موجود توسط محمدبگ‌وروانی با کمک معماران آشتیانی احداث شده‌است.

فراهان یکی از بخشهای استان مرکزی است اما در اصل بزرگتر بوده و منطقهٔ وسیعی از شمالِ شهر اراک تا مناطقی از شهرستان آشتیان و تفرش را در بر می‌گیرد. بیش از دویست روستای کوچک و بزرگ در فراهانِ بزرگ وجود دارد که در دشت فراهان و کوههای اطراف پراکنده‌اند. شهر کوچک فرمهین در مرکز فراهان و درسه راهی اراک – تفرش – فراهان قرار گرفته‌است و چند کارگاه صنعتی نیز دارد.

منبع: میراث آریا 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.