• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

صنایع دستی ایران و صادرات ۳۲۵ میلیون دلاری

  • کد خبر : 23066
  • 20 اکتبر 2023 - 0:01
صنایع دستی ایران و صادرات ۳۲۵ میلیون دلاری
گردشگرآنلاین - معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صادرات سالانه ۳۲۵ میلیون دلاری صنایع دستی کشور خبر داد.

مریم جلالی در نشست خبری با خبرنگاران در نمایشگاه صنایع دستی تبریز، اظهار کرد: این میزان صادرات برای صنایع دستی ایران بر اساس اعلام و ثبت رسمی از سوی گمرک است که به غیر از فرش را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات صنایع دستی به طور انفرادی و چمدانی از مبادی خروجی کشور صادر می شود، گفت: بدون تردید میزان صادرات بیش از آمارهای گمرک و رسمی است.

جلالی سهم صنایع دستی از اقتصاد کشور را بسیار ناچیز و پایین دانست و ادامه داد: در کنار حجم صادرات یاد شده سالانه به طور متوسط حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال نیز فروش داخلی صنایع دستی است که در تلاشیم این آمارها را با برخی اقدامات افزایش دهیم.

به گفته وی معاونت میراث فرهنگی با هدف سیاست های توسعه همکاری ها با کشور های مختلف، دیپلماسی عمومی فرهنگی را با جدیت دنبال می کند.

بیشتر بخوانید:
اهداء تجهیزات ۳۰ هزار دلاری به خانه‌خلاق صنایع‌دستی کردستان
ایجاد مناطق آزاد چاپ با هدف توسعه اقتصادی گردشگری و افزایش صادرات
صادرات صنایع دستی استان گیلان ۳۰۰ درصد افزایش یافت

جلالی افزود: بر این اساس با تعداد ۶۰ کشور جهان از طریق رایزنی های فرهنگی نمایندگی های کشورمان وارد مذاکره شده ایم تا زمینه و بسترهای لازم برای فروش صنایع دستی در این کشورها حاصل شود.

وی صادرات انواع صنایع دستی را به مثابه حضور فرهنگ و تاریخ ایران در اقصی نقاط جهان برشمرد و اظهار کرد: البته برای حضور در بازار های جهانی باید شاخص ها و استانداردای لازم و کافی را رعایت کنیم.
جلالی از توافق با عربستان برای ایجاد مرکز صنایع دستی ایران خبر داد و یادآورشد: این کشور یکی از کشورهای هدف ماست که مشتریان خوبی برای صنایع دستی ایران به شمار می رود.

وی راه اندازی کانون ارایه صنایع دستی در کشورهای چین و ژاپن را از دیگر برنامه های اولویت دار میراث فرهنگی کشور خواند و گفت: این کانون ها می توانند خاور دور را پوشش دهند.
جلالی از صنایع دستی به عنوان اقتصاد هویت بنیان یاد کرد که علاوه بر ارزش های مادی و صادراتی ، در توسعه فرهنگی و هنری کشور و مناطق مختلف نقش مهم و انکارناپذیری دارد.

وی همچنین از راه اندازی حراجی آثار فاخر صنایع دستی کشور در تبریز خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های بزرگ آذربایجان شرقی در رشته های مختلف، ایجاد این حراجی می تواند توسعه این حوزه را سبب شود.
جلالی حراجی تبریز با مشارکت بخش خصوصی و نمایشگاه های بین المللی راه اندازی می شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=23066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.