• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
5

عشایر بوشهر از میهمانان نوروزی میزبانی می‌کنند

  • کد خبر : 7090
  • 22 مارس 2022 - 12:07
عشایر بوشهر از میهمانان نوروزی میزبانی می‌کنند
گردشگرآنلاین - یک تخته سیاه چادر عشایر بوشهر، در ورودی شهر بوشگان، برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی برپا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: یک تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهر بوشگان که از نظر آب و هوایی مناسب و کانون استقرار عشایر استان می‌باشد، برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی برپا شده است.

عبدالمحمد امینی زاده اظهار کرد: این سیاه چادر محلی برای استراحت مسافران نوروزی است و با انواع غذاهای محلی و نوشیدنی ها، عرضه محصولات لبنی و نواختن موسیقی اصیل ایل قشقایی (ساز و نقاره) از آنان پذیرایی می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر سیاه چادر عشایری، اقامتگاه بومگردی در سه راهی بوشگان – تنگ ارم در منطقه عشایری تنگ خون نیز آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی و گردشگران را دارد.

بیشتر بخوانید:
سیاست راهبردی ما اسکان عشایر نیست
گزارش سفر رئیس‌جمهور به بوشهر با نگاه گردشگری
چالش‌های پیشروی صنعت گردشگری اردبیل

مدیر امور عشایر استان بوشهر خاطرنشان کرد: نوروز فرصتی است برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی عشایر استان به میهمانان نوروزی که به استان بوشهر مسافرت می‌کنند.

بر اساس نتایج پایه اولین سرشماری ثبتی مبنایی عشایر کوچنده کشور در سال ۱۳۹۹، جمعیت عشایری استان بوشهر در دوره قشلاقی چهار هزار و ۲۳۶ خانوار با جمعیت ۱۷ هزار و ۷۰۹ نفر است. عشایر این استان دوره ییلاقی را در استان های فارس و اصفهان سپری می کنند.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات سومین سرشماری رسمی عشایر کوچنده کشور که در سال ۱۳۸۷ توسط مرکز آمار ایران انجام شده بود، جمعیت عشایری استان بوشهر در دوره قشلاقی ۱۷ هزار و  ۴۳۱ نفر (۳۳۱۱ خانوار) بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=7090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.